Bezoek door RC Esk Valley [1-6/3-6-2012]

Van vrijdag 1 juni t/m zondag 3 juni waren de leden van RC Esk Valley met hun partners te gast op Schouwen-Duiveland. Na gedegen kennis te hebben gemaakt met het Nederlandse openbaar vervoer (Schiphol-Barendrecht in 4 uur en 3 treinen), was er een warm onthaal ten huize van de familie Van den Hamer. De traditioneel door de leden ingebrachte spijzen werden met veel smaak en onder het genot van de nodige drank genuttigd. Het was een warme ‘meet and greet’ waarna de gasten met hun gastgezinnen huiswaarts keerden.

De volgende dag was vrij te besteden; een zonnige dag waarop iedereen naar eigen inzicht activiteiten ondernam, zoals het bezoeken van Veere en Vlissingen, het beklimmen van de dikke toren, een fietstocht over het eiland een bezoek aan het museum, etc. Om 16 uur verzamelde de groep zich bij het watersnoodmuseum voor een indrukwekkende rondleiding in het Engels verzorgd door Ria Geluk. Aansluitend vond een amusediner in de Vierbannen zijn start; een opeenvolging van culinaire verrassingen, gelardeerd met een modeshow en muziek van de Dutch Swing Collegeband. Als speciale verrassing brachten zij het ‘Auld Lang Syne’ ten gehore.

De zondag bracht kou, wind en regen. Na een kopje koffie met bolus in Café de Werf werden onze gasten getrakteerd op een boeiende rondleiding door oud Zierikzee. Aansluitend was er een heerlijk Zeeuws lunchbuffet bij de familie De Voogd in Renesse. Na een korte, winderige strandwandeling brachten we onze gasten naar Rotterdam CS waar de trein werd gepakt naar Schiphol. Het was weer een memorabel weekend waarin nieuwe vriendschappen zijn gelegd en oude zijn bestendigd.We kijken uit naar onze volgende ontmoeting!