Met RC Jabbeke naar Antwerpen [20-10-2012]

Op zaterdag 20 oktober j.l. hebben 15 leden (inclusief enkele partners) van onze club samen met de Rotaryclub Jabbeke een bezoek gebracht aan Antwerpen. We ontmoetten elkaar bij het bijzonder fraaie gerechtsgebouw aan de Bolivarplaats en kregen daar uitgebreid uitleg van een gids. In de bus van de Belgen (waar een imposant aantal lege champagneflessen stille getuigen waren van de geanimeerde heenreis) reden we vervolgens naar restaurant De Kaai waar we een heerlijke lunch (salade met scampi’s) gebruikten al genietend van een fraai uitzicht op de Schelde.

Na de lunch stond een bezoek aan het ‘Eilandje’ op het programma. Onze gidsen Tanguy & Sarah namen ons langs pakhuizen en loften mee op reis door de boeiende geschiedenis van dit stukje ′Eiland′ in Antwerpen.  Zelfs voor notoire Atwerpen-bezoekers leverde deze rondleiding nieuwe inzichten en achtergronden op. Als afsluiter werden we door onze gidsen getrakteerd met een prachtig uitzicht vanaf het dak van het MAS.

Na een aangenaam verpozen in  Staminee ‘De Zeven Schaken’ namen Tanguy & Sarah ons mee op een mode- en couturewandeling. Antwerpen is het kloppend modehart van België en we kregen de rijke geschiedenis hierover te horen terwijl we langs de diverse locaties werden geleid. We hoorden van de Antwerpse Zes (Ann Demeulemeester, Dirk Van Saene, Marina Yee, Dries Van Noten, Walter Van Beirendonck en Dirk Bikkembergs), hun internationale succes, de ModeNatie en de 2e generatie designers.  Als eerste ‘Personal Shopper’ van de stad wist Tanguy ons de ‘places to be’ te tonen.

In de knusse wijnkelder van restaurant Huis De Colvenier werd ons een aperitief met hapjes aangeboden. Aansluitend mochten we op de 1e etage van het prachtige pand waarin dit restaurant gehuisvest is, genieten van een heerlijk diner.

Het was een prachtige dag waarin contacten zijn verstevigd, nieuwe dingen zijn gezien, gehoord en geproefd. Kortom een dag om nog lang te heugen. Dat we op onze terugreis in een fuik reden (alcoholcontrole) en er geblazen moest worden, heeft de pret niet mogen drukken.