Eerste Santa Run pak uitgereikt aan kinderburgemeester Stan [15-11-2017]

Kinderburgemeester Stan van der Wekken heeft woensdag het allereerste Santa Run pak ontvangen uit handen van voorzitter Ankie Smit van Rotaryclub Schouwen-Duiveland. Op zaterdagmiddag 16 december 2017 vindt de tweede editie plaats van de Santa Run in Zierikzee. De grootste en enige Santa Run in Zeeland is een vier kilometerlange funloop waarbij de deelnemers, verkleed als kerstman, dwars door het centrum van Zierikzee (hard)lopen voor het goede doel.  Dit jaar gaat de opbrengst naar Stichting Leergeld Oosterschelderegio en naar culturele activiteiten voor ouderen die veelal thuis zitten.

Nieuw dit jaar is dat de Santa Run uit twee onderdelen bestaat. Na een gezamenlijke warming-up op het Santaplein (Havenplein) wordt eerst het startschot gegeven voor de prestatieloop bestemd voor de lopers die het parcours zo snel mogelijk willen afleggen. Nadat deze gefinisht zijn, start de funloop waarbij meedoen en plezier maken het belangrijkste doel is: wandelend, rennend of rollend. “Loop de run met vrienden, collega’s of je gezin. Sportverenigingen, bedrijven, scholen en diverse clubs uit alle kernen van Schouwen-Duivenland worden uitgenodigd om aan de Rotary Santa Run mee te doen. Iedereen kan deelnemen, jong en oud. Kinderen tot 12 jaar kunnen zelfs gratis meedoen,” aldus voorzitter Ankie Smit.

Ook dit jaar gaat de volledige opbrengst naar twee goede doelen. Stan van der Wekken is in zijn nopjes met de twee gekozen doelen door de serviceclub. “Steeds meer kinderen kunnen om financiële redenen niet meedoen aan activiteiten die voor hun leeftijdsgenootjes heel normaal zijn. Zij staan vaak letterlijk aan de zijlijn. Ik ben blij dat de opbrengst gaat naar Stichting Leergeld om deze kinderen weer mee te kunnen laten doen! Ook het tweede goede doel is belangrijk voor Schouwen-Duiveland: geld voor culturele activiteiten voor ouderen om samen te genieten en onderdeel te blijven uitmaken van de maatschappij.”

Zin om mee te lopen met de grootste Santa Run in Zeeland of wilt u sponsoren? Inschrijven kan via https://zierikzee.rotarysantarun.nl/ . Voor het inschrijfgeld krijgen alle deelnemers een echt kerstmannenpak dat ze na afloop mogen houden, een rugnummer en uiteraard een echte Rotary Santa Run medaille. Alle verdere informatie staat op de website https://zierikzee.rotarysantarun.nl/ .