Nieuwe bus voor voedselbank (PZC 24-11-10)

ZIERIKZEE – De voedselbank Schouwen-Duiveland kan weer veilig de weg op. Vrijdag 26 november om 11.45 uur neemt het bestuur van de voedselbank haar nieuwe bus met koelinstallatie officieel in ontvangst.

Uit handen van een delegatie van de Rotary Club Zierikzee krijgt voorzitter Mirjam Jumelet de sleutels van de bus. De twee Rotaryclubs op het eiland hebben het geld voor de bus samen met de Fok- en Menvereniging en de Schouwse Ruiters bij elkaar gesprokkeld tijdens het jaarlijkse menevenement. De voedselbank heeft de bus hard nodig om dagelijks op pad te kunnen voor het inzamelen van voedsel, dat wekelijks wordt aangeboden aan gezinnen die moeite hebben de eindjes aan elkaar te knopen. Het aantal mensen, dat een beroep doet op de voedselbank stijgt nog steeds.