Rotaryclubs Zeeland en Goeree-Overflakkee geven Watersnoodmuseum 15.000 euro

(Bericht PZC 31-01-2013)

OUWERKERK – De Rotaryclubs van Zeeland en Goeree-Overflakkee geven vrijdag een cheque van 15.000 euro cadeau aan het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk. Het geld wordt gebruikt voor aanpassingen aan het multimediale project 1835 + 1 van filmmaker Koert Davidse.

Rieneke Sijderius van Rotary Club Goes – De Bevelanden overhandigt het geld ’s middags na de herdenking van de Watersnood aan bestuursvoorzitter Hans Simons en algemeen directeur Siemco Louwerse van het Watersnoodmuseum. Alle Zeeuwse Rotary clubs en de Rotaryclub Goeree-Overflakkee hebben een bijdrage geleverd. Het gaat om vier clubs van Zeeuws-Vlaanderen, drie van Walcheren, drie van de Bevelanden, twee van Schouwen-Duiveland en één van Goeree-Overflakkee. Het museum is gevestigd in vier caissons die in 1953 het gat in de dijk dichtten.

Het museum is gevestigd in vier caissons, die in 1953 het gat in de dijk dichtten. foto Joop van Houdt

Foto Joop van Houdt