Bedrijfsbezoek JMC Signmakers [19-04-2016]

Afbeelding1

De aanwezige leden worden onder genot van een hapje en drankje, gesponsord door BRU17, welkom geheten door Cees Bolijn van JMC Signmakers in Bruinisse. Annemarie was aan de beurt om en presentatie te houden. Zij introduceert Cees Bolijn die bereid is gevonden om een bedrijfspresentatie te geven. De leden krijgen een rondleiding door het bedrijf en uitleg over de activiteiten van het bedrijf. JMC personaliseert bijna elk object, van belettering op een auto tot een naambordje op een gevel, in uiteenlopende materialen. JMC verzorgt ook standbouw. Elk gewenste afbeelding kan nagenoeg op elk materiaal worden geprint of aangebracht, voor binnen en buiten. Cees laat ons de diverse machines zien waarmee de ‘signs’ op de materialen worden aangebracht. Zo worden met de machine aan de rechterzijde vlaggen gedrukt.

Het bedrijf heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Er wordt zo veel mogelijkAfbeelding2
gebruik gemaakt van duurzame materialen die een zo klein mogelijke belasting voor het milieu met zich meebrengen. Ter plekke kunnen de leden zien hoe een bedrijfsbus volledig wordt beplakt en voorzien van het logo van het bedrijf. Zo verandert een witte bus in een groene bus, zonder dat er een spuiter aan te pas komt en dat is ook nog eens aanzienlijk goedkoper voor de klant. Op jaarbasis worden zo’n 700 auto’s beplakt.

Tegen het einde van het bedrijfsbezoek blijkt dat de foto’s die van de leden zijn genomen Afbeelding3bij binnenkomst zijn gebruikt om een sticker en een bordje van te maken. Op de foto hieronder worden op de grote machine de bordjes geprint, terwijl op volgende foto de stickers te zien zijn. Nadien zijn deze met de snijmachine gesneden en krijgt iedereen zijn of haar foto op bordje en sticker mee. Een uitermate creatief en origineel idee.

Afbeelding4

Foto’s: Ankie Smit

De leden zijn onder de indruk van het gedreven vakmanschap van JMCSignmakers. Voor nadere informatie over dit bedrijf zie www.jmcsignmakers.nl.