Cheques voor Vier het Leven en Ellen Parkinson Project

Ieder jaar dragen leden van Rotary Club Schouwen-Duiveland uit hun netwerk bijzondere doelen aan waarachter de club zich schaart, zich massaal inzet en de handen uit de mouwen steekt om een mooie bijdrage te leveren en zodoende van maatschappelijke betekenis te zijn. Dit jaar viel die eer te beurt aan de Stichting Vier het Leven en het Ellen Parkinson Project.

De eerstgenoemde stichting maakt mogelijk dat ouderen samen met een vrijwilliger concerten en voorstellingen bezoeken. De bereikte verbinding, aandacht en kwaliteit die daarmee worden geleverd spreekt de leden van Rotary Club Schouwen-Duiveland bijzonder aan. Jolanda Eversdijk van Vier het Leven nam dankbaar de cheque van € 3.500,- in ontvangst van Rotary-voorzitter Martijn Hop, vastbesloten om daarmee het voor veel ouderen mogelijk te maken een onvergetelijke, verzorgde en culturele avond te laten beleven.

Aan het Ellen Parkinson Project dat onderzoek financiert naar de oorzaak van Parkinson, is de tweede cheque uitgekeerd. Want in de oorzaak ligt de oplossing. De stichting houdt dit jaar op te bestaan en hoopt dan haar ambitieuze financiële doelstelling gehaald te hebben. Die uitdaging begrijpt Rotary Club Schouwen-Duiveland, vandaar dat opnieuw, zeer gemotiveerd, een flink bedrag werd bijeengebracht. Dit keer werd een cheque van € 3.500,- aan Ellen van Velthoven overhandigd door Martijn Hop.

Rotary Club oriënteert zich komend jaar op projecten die bij voorkeur water-gerelateerd zijn. Suggesties zijn -als altijd- welkom op info@rotaryschouwenduiveland.nl