Rotaryclub Schouwen-Duiveland bindt de schaatsen onder

Gratis Rotary Schoolschaatsen voor alle basisschool leerlingen van het eiland.

Vanaf 16 december kan er in het centrum van Zierikzee 2 weken lang geschaatst worden. Door een gezamenlijk initiatief van Het Welzijnshuis Schouwen-Duiveland, Rotaryclub Schouwen-Duiveland, Wereldregio, ZZ Neptunus en een extra bijdrage van de gemeente Schouwen-Duiveland is het mogelijk geworden een kunstschaatsbaan op het Havenplein in Zierikzee te bouwen voor twee weken schaatspret en veel gezelligheid. Alle basisschoolleerlingen van het eiland krijgen de kans om in de week van 19 t/m 23 december gratis te komen schoolschaatsen (Rotary SchoolSchaatsen). De uitnodiging hiervoor is vorige week naar alle scholen uitgegaan en de belangstelling is overweldigend.

‘Het verheugt ons enorm dat er zoveel belangstelling is voor het Rotary school schaatsen. Dit initiatief stimuleert de jeugd om in beweging te komen en daarbij is het ook onmoetingsplaats voor de jeugd van Schouwen-Duiveland. De brede aanpak en de samenwerking tussen de verschillende partners maakt het een uniek project’; aldus voorzitter van Rotaryclub Schouwen-Duiveland Jack Asselbergs

Rotaryclub Schouwen-Duiveland heeft ook het project “Sterren Stralen” gestart. Naast de schaatsbaan zal een grote kerstboom worden geplaatst. Door de speciale wenskaart te kopen zal in die kerstboom een lichtje branden voor diegene die het volgens de koper van de kaart het meest nodig heeft. De kaarten zijn te verkrijgen via de website van Rotaryclub Schouwen-Duiveland en tijdens de officiële opening van de schaatsbaan.

De officiële opening van de schaatsbaan en de ontsteking van de lichtjes in de boom vinden plaats tijdens een feestelijke bijeenkomst op zaterdag 17 december om 17.00 uur. Het aansteken van de lichtjes in de boom zal door oud-burgemeester en tevens voorzitter van Rotaryclub Schouwen-Duiveland Jack Asselbergs worden verricht. De opening van de schaatsbaan wordt door directeur van het Welzijnshuis de heer Gertjan van der Salm voor zijn rekening genomen. De Muzikale omlijsting wordt verzorgd door muziekvereniging Kunst & Eer