RYLA -3 dagen directeur over 3 pretparken

Julius Bliek en Anco Simonse, twee veelbelovende studenten van Schouwen-Duiveland, zijn door Rotaryclub Schouwen-Duiveland in de gelegenheid gesteld het Rotary Youth Leadership Awards (RYLA) weekend te bezoeken. Tijdens dit weekend waren zij directeur van drie pretparken en kwamen zij aan de hand van die casus voor enkele dilemma’s te staan waarin zij beslissingen moesten nemen. Deze beslissingen moesten zij vervolgens  verdedigen tegenover de Ondernemersraad en de Raad van Bestuur. Hiernaast moesten zij hun visie presenteren en voorzien van een marketingcampagne. Ook leerden zij omgaan met de voor- en nadelen om een bedrijf te promoten via Social Media.

P1010925

RYLA is een Rotary-Rotaract activiteit die in Australië en Amerika is ontstaan. Het gaat hierbij om jonge mensen van 18 tot 26 jaar. Zij worden gedurende een intensief weekend uitgedaagd om via inspanning en ontspanning hun leiderscapaciteiten te ontdekken en te ontwikkelen. Julius studeert International Business and Management in Rotterdam en Anco studeert Civiele Techniek in Delft. Dinsdagavond presenteerde zij het geleerde middels een PowerPoint presentatie bij de club van Rotary Schouwen-Duiveland. De jongemannen werden behoorlijk uitgedaagd maar hebben het als een intensief, boeiend en leerzaam weekend ervaren. Ankie Smit en Ria Boot traden op als assessor namens Rotaryclub Schouwen-Duiveland tijdens dit trainingsweekend in Hoeven.