Rotaryclubs Schouwen-Duiveland dragen hun laatste steentje bij.

IMG_4934-bewerkt verkleindRotaryclubs Schouwen-Duiveland dragen hun laatste steentje bij Technische school Cambodja gerealiseerd met gift van totaal € 30.000.

Vrijdag 19 december 2014 is er tijdens een gezamenlijke lunch van Rotaryclub Schouwen- Duiveland en Rotaryclub Zierikzee in het Watersnoodmuseum, een cheque van € 10.000 overhandigd aan de heer H.E.P.J. Loontjens, voorzitter van Stichting Sawasdee (waaronder “Zeeland helpt Cambodja” valt).De gift vloeit voort uit de opbrengst van het jaarlijkse Benefiet Menevenement in Oosterland.

Dit jaarlijkse menevenement is een initiatief van de Rotaryclub Schouwen-Duiveland en de Rotaryclub Zierikzee en wordt in samenwerking met de Fok- en Menvereniging Schouwen-Duiveland georganiseerd onder auspiciën van de Stichting Benefiet Evenementen Schouwen-Duiveland. De cheque is uitgereikt door de heer B. de Graaf voorzitter van Stichting Benefiet Evenementen Schouwen-Duiveland.In totaal hebben beide Rotaryclubs de laatste 4 jaar ruim 30.000 euro geschonken met als doel een technische school in Cambodja te realiseren. Het bleef hierbij niet alleen bij een financiële bijdrage; leden van beide clubs en leraren en leerlingenIMG_4956-bewerkt verkleindvan Pontes Pieter Zeeman hebben zich ter plaatse ingezet voor de realisatie van de school. De gift van vrijdag a.s. is een (voorlopige) afsluiting van het Cambodja project van beide clubs.

In 2015 wordt voor de 10e en laatste keer het Benefiet Menevenement georganiseerd op 16 mei 2015. De opbrengst van het evenement wordt geschonken aan (lokale) goede doelen.