Creatieve ingenieurs presenteren zich [19-01-2016]

IMG_1909Jamie Lemsom (zoon van lid) en Niels Koster van Ingenieursbureau Boost gaven op 19 januari 2016 bij Rotaryclub Schouwen-Duiveland een presentatie over hun recent gestarte bedrijf. Dit bedrijf uit Goes is opgericht door vier jonge Zeeuwse ondernemers die verschillende disciplines bijeenbrengen. Zij hebben allen de vernieuwende opleiding Engineering aan de Hogeschool Zeeland gevolgd en aangevuld met onder andere WO-onderwijs. Zij hebben de vernieuwende werkwijze van deze studie voortgezet in hun ingenieursbureau. De studie combineert werktuigbouwkunde met ontwerp en innovatie. Hun bureau spint voort op deze combinatie waardoor zij creatieve ingenieurs zijn.

Jamie en Niels gaven een aantal voorbeelden, waaronder een uitgevoerde opdracht voor een nieuw ontwerp voor een tafelslijpmachine. De mobiele werktafel kreeg niet alleen een visuele en ergonomische update, maar er werden ook handige besparingen voor productie gerealiseerd. Andere voorbeelden zijn een in opdracht ontworpen lasmanipulator en een herontwerp van een apparaat dat lasnaden controleert. Deze laatste is draadloos en ergonomisch gemaakt, waardoor er in praktijk veel praktischer mee kan worden gewerkt. Een eigen ontwerp is een geheel nieuwe appelsnijder.

Zie voor verdere informatie over deze creatieve ingenieurs: www.boostontwerp.nl