In memoriam: Samantha Eising

Eind december 2016 organiseerde Rotary Club Schouwen-Duiveland de eerste Santarun op Schouwen-Duiveland. Dat het goede doel de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting (NCFS) zou worden, de stichting die zich inzet tegen taaislijmziekte, was al maanden eerder duidelijk. Het motiveerde veel sponsoren. Op die derde zaterdag in december maakten veel Rotaryleden op het Havenplein van Zierikzee kennis met Samantha Eising, representant van de stichting. Gekluisterd aan een zuurstofapparaat en een rolstoel. Ze maakte indruk. Diepe indruk. Een prachtige jonge vrouw met een gulle lach en vol levenlust.

We waren vooraf heel trots op die cheque van € 15.000,- die we haar mochten overhandigen. Maar toe we die aan haar overhandigden wisten we ook: dit is lang niet genoeg en het gaat Samantha niet meer redden. En dat wist ze zelf ook.

Op dinsdagmiddag 3 juli is Samantha overleden.
Op facebook.com/Samantha.Eis staat haar indrukwekkende afscheidsbrief.
Rotary Club Schouwen-Duiveland wenst iedereen die haar mist, en dat zijn heel veel mensen, alle kracht.