Veerse Vletten Race 10/11-09-2010

Rotaryclub Goes – de Bevelanden organiseert elk jaar de Veerse img_2605Vletten Race. Ook dit jaar zal RC Schouwen-Duiveland weer mee doen aan deze Vlettenrace, nu editie volgend op de 12e en voorafgaand aan de 14e.

Dit jaar wordt het een spannende tocht: Valken in plaats van Vletten. Deze boten gaan sneller en steken dieper. En als niet te beinvloeden, maar wel te voorspellen externe omstandigheid: we hebben geen heldere nacht, maar een heel klein streepje maan. Hopen dat het weer meewerkt.

Ons voorstel is de opbrengst van de tocht te bestemmen voor hulp aan Pakistan in de vorm van een aantal Shelterboxen

De laatste stand van zaken (woe 9 sept. 22:43) met betrekking de indeling van de vier boten.

1. Johan, Kees en Albert,

2. Dirk, Marja, Carjo
3. Gerrit, Tonny en Ferdinand
4. Dick, Yolande en Robert

Ontvangst vanaf 16.00 uur; voorstel elkaar treffen aldaar om 17.00 u (brood en soep bij ontvangst)
Briefing 18.00
Start 19.00

Wellicht overbodig,maar toch : “we gaan op reis en we nemen mee”…
– slaapzak (met label, dan wordt deze op de juiste plek bezorgd);
– zaklamp, verrekijker (1 per boot)
– droge kleding en nachtkleding
– tonnetje om waardevolle spullen in op te bergen,
– touwtjes/tape
– kussen in vuilniszak (zit lekker)
– regenkleding
– zwemvesten!!!!

Iedere schipper is verantwoordelijk voor de veiligheid van z’n bemanning en z’n boot: denk aan het ondertekenen van het formulier bij de inschrijftafel aldaar.  Reglement VVR 2010

Helaas heb ik geen reserves achter de hand: mocht één van jullie nog een reservekandidaat hebben, dan graag even melden bij Dick.