Mooie finale van 2016

Een paar dagen voor de SantaRun mocht Rotary Club Schouwen-Duiveland al uitpakken met kerstcadeaus voor kinderen van ouders die zijn aangewezen op de Voedselbank. Een bedrag van € 2.340,00 werd daarvoor uitgetrokken. En, vlak voor het startschot van de SantaRun mocht voorzitter Jeroen van ’t Leven bovendien uitpakken met een cheque van € 15.000,- voor de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting. Samantha Eising nam als ambassadeur, geflankeerd door Jan Greijn uit Bruinisse die ook kampt met de ziekte, diep geraakt de cheque in ontvangst. Ze sprak de hoop uit dat hiermee genezing van de ziekte een stapje dichterbij is.

Rotary Club Schouwen-Duiveland sluit met dit hoogtepunt een bijzonder drukker decembermaand af. Het maken en aanbrengen van kerstversieringen voor de binnenstad van Zierikzee, de verkoop van kerstbomen en de succesvolle organisatie van de eerste Santarun daagde de delen behoorlijk uit. De stevige cheques, ontroerde ontvangers, positieve evenementen die mensen bij elkaar brengen brengen en samenhorigheid binnen de club maken het allemaal zeer de moeite waard.